weer een snikhete dag met de eerste bergen - Reisverslag uit Crestview, Verenigde Staten van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu weer een snikhete dag met de eerste bergen - Reisverslag uit Crestview, Verenigde Staten van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

weer een snikhete dag met de eerste bergen

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

10 Juni 2014 | Verenigde Staten, Crestview

Zondagavond nog even het dorp in geweest om wat te eten. In het dorp waren ze net bezig met stierenrennen door de straten. Bijzonder gezicht maar de lol er van ontging ons.
Maandagochtend vroeg op pad. Eerst langs de bakker voor brood en onderweg ontbijten. Het was weer erg warm, 34 a 35 graden. Eigenlijk te warm om te fietsen. Maar we gingen van de wind af en het was vlak. Na 60 km een riviertje opgezocht. Heerlijk in de schaduw een middagdutje gedaan. Daarna moesten er nog ongeveer 20km met het eerste klimmetje. Omdat alle winkels dicht waren en we een bord met verwijzing naar een 4 sterren camping zagen dat bord maar gevolgd. Zo'n camping heeft meestal een winkel en restaurant. Het duurde toch nog 7 km en uiteindelijk na 88 km stonden we op edn mooie camping met restaurant en zwembad. Snel een colaatje en het zwembad in. Toen we het zwembad uit kwamen was het restaurant inmiddels dicht. Moesten we toch nog zelf macaroni maken en helaas savonds geen wijn.
Vandaag vol goede moed vroeg op pad. Eerst weer langs de bakker voor brood en na 20 km langs de weg ontbijten. Opnieuw erg warm weer 35 graden. Na de eerste serieuze klim van ca 8 km maar weer een rivier opgezocht voor de lunch en het middagdutje. Heerlijk. Daarna nog 20 km met daarin nog een serieuze klim van 6 km. Daarna een lange afdaling d IIe door een Franse wegenbouwer was verpest met los grind. Uiteindelijk na 80 km aangekomen in Crest. Weer een mooi zwembad en nu wel restaurants in de buurt. Prima dus. Op deze manier houden we het wel vol. Een paar graden minder warm zou wel prettig zijn.

Tot de volgende keer op een camping met wifi.

• 11 Juni 2014 - 11:05

Gerry B:

Hallo vakantie gangers, Leuk om weer een bericht van jullie te lezen. Volgens de kaart die waar ben jij nu erbij voegt zijn jullie nu in Amerika: Crestview. Dat heb je snel gedaan.
    Veel succes met het fietsen en het mooie weer!
    groeten Gerry