De eerste etappe - Reisverslag uit Aigues-Mortes, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu De eerste etappe - Reisverslag uit Aigues-Mortes, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

De eerste etappe

Door: Henri en Ria

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

08 Juni 2014 | Frankrijk, Aigues-Mortes

Vandaag toch geen rustdag op het strand. Waarom zou je aan het strand gaan liggen als je ook kunt fietsen? Vanochtend om 9 uur vertrokken voor de eerste etappe, door de Camarque. De eerste 20 km gingen ovef de zogenaamde digue de la mer. Een min of meer verhard zandpad langs de kust en de flamingos. Soms moesten we van de fiets om de fiets door het zand te duwen. Na 20 km begon het asfalf, maar dat was teveel eer voor het wegdek. Tot aan kilometer 40 nog flamingos, maar daarna verlieten we het moerasgebied en de rijstvelden. Via Arles naar het noorden. Na 75 km een camping municipal opgezocht in St Etienne du gres. Het was vandaag weer erg warm en voor de eerste etappe op een dag die we niet zouden gaan fietsen, meer dan genoeg. Helaas geen voorzieningen op de camping, dus geen biertje op het terras. Gelukkig hebben we onderweg nog wat eten ingekocht en een fles wijn. We redden ons wel.
Morgen meer als er wifi is.

• 08 Juni 2014 - 18:25

Isabel:

Goed gedaan hoor opa en oma!

• 08 Juni 2014 - 23:17

Gerry:

Goed bezig voor een rustdag!

• 09 Juni 2014 - 18:43

Jannie Vasters:

Heel veel plezier, we genieten van jullie reis verhaal.
    gr. Fam. Vasters

• 09 Juni 2014 - 23:51

Christel:

Via de fb site van Gerry B. Zag ik jullie "waar ben je nu etc." Pagina. Ga jullie volgen en wens jullie heel veel fiets plezier.