Frankrijk bijna uit - Reisverslag uit Volstroff, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu Frankrijk bijna uit - Reisverslag uit Volstroff, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

Frankrijk bijna uit

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

21 Juni 2014 | Frankrijk, Volstroff

Eindelijk weer wifi.

Woensdag, was het weer prima weer,  26 graden en uiteraard nog steeds noordenwind. Gelukkig was er vrij veel bos en dus beschutting.  's Avonds een rustige camping. We stonden er samen met het stel uit Arnhem en een stel uit Groningen, die de andere kant dus zuidwaarts fietsten. Helaas geen wifi en geen tv terwijl Nederland moest voetballen. Wel een zeer bijzonder sanitair, netjes maar wel bijzonder.

Donderdag weer mooi weer en natuurlijk wind tegen. Wel iets minder wind maar wel weer tegen.  We kopen altijd in het eerste dorpje brood en ontbijten dan na ca 15 km. Dat ging deze keer bijna mis.  In de eerste 3 dorpjes geen brood. Gelukkig na 20 km een automaat met heerlijk vers stokbrood. We kwamen ook nog een collega uit Zwolle tegen. 's Avonds op een camping in Bayon.  Wel wifi, maar nog langzamer dan het wifi van voor de eerste wereldoorlog. We konden er niets mee.  We stonden wel mooi aan de Moezel.

Vrijdag direct brood in je dorp gekocht. Na het ontbijt direct boodschappen gedaan in Luneville. In deze streek zijn weinig winkels, dus we moeten boodschappen doen zodra het ook maar enigszins kan. In Luneville ook nog een mooi paleis,  het Versaille van Lotharingen, bekeken. Geluncht op een prachtig uitzichtpunt. Vanochtend voor het eerst de hele ochtend een trui aan. Het is bewolkt en maar 22 graden. Uiteraard nog steeds wind tegen. Op de camping geen wifi, maar wel een groep van 25 fietsers, die de route andersom fietsten, met begeleiding van Cycletours, die de bagage van camping naar camping bracht en voor het eten zorgden.

Vandaag, zaterdag weer een mooie dag. 26 graden, weinig wind, natuurlijk wel tegen, maar dat zijn we inmiddels gewend. De laatste paar dagen relatief korte etappes, rond de 70 80 km. In deze streek zijn weinig campings dus we moeten de etappes goed plannen. Vandaag een etappe van 94 km omdat er tussendoor geen campings meer zijn.
Elke dag veel heuvels, vandaag nog wat extra, de meeste kort,minder dan een km, maar wel steil, tot 13%. Maar het lukt vandaag prima, we komen overal fietsend bij boven.
We zitten nu in Volstroff, 25 km voor Luxemburg. Morgen fietsen we Duitsland in en hopen in Trier aan te komen.
We hebben in totaal nu 1093 km gefietst. Nog 547 te gaan.
Nu eerst een biertje.

• 21 Juni 2014 - 20:51

Jannie Vasters:

Ik lees het al jullie fietsen zo snel, nog maar 1 derde tegaan.
    vergeet niet te genieten! Goede reis, weinig wind en veel zon.
    gr. Fam. Vasters

• 22 Juni 2014 - 11:20

Berta En Jan:

Zoals we lezen dan zij jullie eerder terug als julli gezegd hebben,of is dat niet het geval, doen jullie de laatste km het wat rustiger aan .het word steets vlakker maar mischien wel meer noorder wind
    nog heel veel fiets plezier en geniet er van b en j