2e, 3e en 4e etappe - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu 2e, 3e en 4e etappe - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

2e, 3e en 4e etappe

Door: Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

12 Juni 2015 | Frankrijk, Varennes-en-Argonne

Dinsdag 9 juni.
Vannacht, een koude nacht. Vanochtend bewolkt en aan de frisse kant, rond de middag is het pad 12 graden. Eerst een hellinkje op om terug te keren naar de route. Vervolgens van de wind af en grotendeels naar beneden. Na 30 km wil de garmin het tweede deel van de route niet laden. Gelukkig is de route goed aangegeven dus dat moet geen probleem zijn. Na 40 km toch twijfels de afdaling duurt te lang. Enkele wielrenners bevestigen dat we nog wel op de Vennbahnroute zitten. Kennelijk hebben zij een andere Vennbahn dan wij. Na 45 km weten we het zeker, we zijn de route kwijt. Terug naar de route is geen goede optie. We kunnen wel binnendoor naar de route, die we na de Vennbahn toch moeten gaan voor volgen. Na 60 km zitten we weer op een route. 3 extra klimmen door de Ardennen maar dat is de enige schade. We zetten de tent na 78 km op bij een camping in Sart. 40 km boven bastenaken. Het sanitair is nogal gedateerd en de laatste jaren lijkt het wel niet schoon gemaakt. De douche is bijna warm. We zitten nu achter een pilsje, dus het komt allemaal weer goed. Morgen verder richting Frankrijk.

Woensdag 10 juni.
De koudste nacht tot nu toe. S ochtends wel direct zon. Overdag een prima temperatuur en voor het grootste deel weer wind mee.
Direct een paar flinke klimmen en daarna een soort wasbord. Continue op en neer. Erg slopend. Brood kopen lukt nergens dus het ontbijt is behelpen. Een banaan, een appel en een stuk brood dat we nog over hadden. Na 35 km krijgen we een mooi fietspad, redelijk vlak, 10 km lang tot aan Bastogne. In bastogne spreken we een nederlander met een fiets met aanhanger. Hij fietst dezelfde route als wij, maar is nu na 25 km al zo moe dat hij in Bastogne een camping op gaat zoeken. Wij gaan nog 25 km verder. Weer 25 km op en neer.
Na 66 km strijken we neer op een camping in Lescheret.

Donderdag 11 juni.
Nog steeds geen wifi. Weer een koude nacht, iets minder koud dan eerdere nachten. Overdag zonnig, boven de 25 graden en weer grotendeels wind mee. In het begin niet nog enkele heuvels, geleidelijk wordt het voor vlakker. In Frankrijk werden we welkom geheten met een flinke klus klim.
Onderweg de kathedraal van Avioth bezocht. Abioth bestaat uit een tiental huizen en een gigantische kathedraal. Na 63 km de tent opgezet op een camping municipal(camping de la citadelle), naast de vesting van Montmedy. Voor de boodschappen moesten we een km 12% naar beneden. De terugweg hebben we de langere route maar genomen. Vandaag en morgen maar rond de 60km omdat we zondag een stuk van 70 km zonder campings moeten overbruggen. Als we vandaag en morgen verder fietsen komen we zondag uit in dat deel zonder campings.