De eerste etappe - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu De eerste etappe - Reisverslag uit Monschau, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

De eerste etappe

Door: Ria Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

08 Juni 2015 | Duitsland, Monschau

Na een koude nacht vanochten rond 9 uur vertrokken uit Colmont. Gelijk een paar klimmetjes, in zuid Limburg is het nergens vlak. In de eerste dorpjes geen bakker, Limburg is niet meer wat het geweest is. Pas in Aachen een bakker en daardoor pas na 25 km ontbijten. We volgen vanaf Aachen de Vennbahn route, langs een oud spoor, de Vennbahn. Nergens echte klimnen, maar wel constant vals plat omhoog, vanaf 150 meter naar ongeveer 600 meter hoogte. Gelukkig hadden we de wind mee, maar door de beschutting hadden we daar niet veel voordeel van. Door het vakse plat, 45 km kang, schoot het niet erg hard op. Nu na 72 km op een camping vlakbij Monschau. Ongeveer op het hoogste punt van onze route. Morgen weer terug België in en dan door naar Troisverges in Luxemburg.