Van Montmedy naar varennes-en-argonne - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu Van Montmedy naar varennes-en-argonne - Reisverslag uit Varennes-en-Argonne, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

Van Montmedy naar varennes-en-argonne

Door: Ria henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

12 Juni 2015 | Frankrijk, Varennes-en-Argonne

Vrijdag 12 juni
Als we wakker worden schijnt de zon uitbundig. Afgelopen nacht eindelijk niet koud gehad. We brejen de volgende tent af en direct daarna begint het te regenen. Het is gelukkig maar een klein buitje, we schuilen even en vertrekken als het weer droog is. In de loop van de dag wordt het 28 graden, een beetje benauwd warm. We kopen direct in Montmedy brood en na 15 km ontbijten we bij een mooi bankje langs de weg. Het parkoers blihft zwaar, het blijft op en neer gaan en de wind is gedraaid zodat we tegen de wind in moeten. Op de een of andere manier lijkt het vandaag erg moeilijk te gaan. Na 45 km krijgen we ook nog een buitje. We zijn blij dat we maar 60 km hoeven. In Varennes-en-argonne zetten we de tent op, bij een camping municipal. Weinig voorzieningen en natuurlijk geen wifi. Dus gebruiken we de telefoon van Ria maar als wifi hotspot. De komende dagen moeten we gaan bekijken waar en hoe we de reis inkorten. Het hele traject was sowieso niet mogelijk. We moeten aan de hand van het weerbericht bekijken welk deel we overslaan. Verder naar het zuiden is het nog steeds erg slecht weer. Mogelijk stappen we eerder op de trein naar Parijs om vandaar op de fiets terug te gaan.
Maar dat bekijken we de komende dagen.