We keren de Donau onze rug toe - Reisverslag uit Kipfenberg, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu We keren de Donau onze rug toe - Reisverslag uit Kipfenberg, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

We keren de Donau onze rug toe

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

22 Juli 2016 | Duitsland, Kipfenberg

Vanochtend om de normale tijd op. Het was eerst nog een beetje mistig, maar later kwam de zon er goed door en werd het lekker warm. Direct maar broodjes vanaf de camping meegenomen. Om 8 uur op de fiets. Eerst nog langs de Donau, daarna langs het Main-Donau kanaal en het laatste stuk langs de Altmuhl. De route gaat langs wat ooit de grens was van het Romeinse rijk. Onderweg nog een herbouwde Romeinse nederzetting ala Asterix en Obelix bekeken. We komen nog steeds honderden fietsers tegen. Iets na 2 uur komen we na 77 km aan bij de camping in Kipferberg. De tent een beetje raar midden op het veldje gezet in de hoop dat we daar iets minder last hebben van muggen. Volgens de gehele route zijn we nu zo'n beetje halverwege, dus nog 900 km te gaan.