Chartres - Reisverslag uit Le Theil-Nolent, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu Chartres - Reisverslag uit Le Theil-Nolent, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

Chartres

Door: Ria Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

22 Juni 2015 | Frankrijk, Le Theil-Nolent

Chartres.
Vanochtend weer vroeg, om 8 uur al op de fiets. De eerste 14 km rijden we door de stad Orleans. Het ontbijt bij een picknickbankje moet snel, er zijn te veel muggen. Tot 40 km kunnen we de route van ons boekje volgen, daarna moeten we binnendoor naar Chartres met behulp van een 35 jaar oude landkaart. Dit lukt overigens wonderbaarlijk goed, helaas wel wind tegen.
Het wordt uiteindelijk toch nog redelijk zwaar door de wind en de afstand, uiteindelijk 97 km. Het is de hele dag bewolkt en tegen de avond begint het te regenen. Wij staan dan al op de camping, dus heel erg is het niet. We staan op dezelfde camping, waar we 2 jaar geleden de fietsvakantie moesten afbreken.
Morgen weer verder naar het noorden. De weervoorspellingen zijn voor morgen weer beter. Wel tegenwind, maar niet erg veel wind. Morgen hoeven we maar ongeveer 75 km.

• 24 December 2015 - 20:56

Jan De Vries:

Beste Ria en Henri,

wij zijn een fietsvakantie aan het voorbereiden met o.a. de route Chartres-Orléans.
    Kunne jullie ons vertellen welke route jullie hebben gevolgd? Je noemt een boekje en een oude kaart in je reisverslag.
    Graag horen we van jullie.
    Goede kerstdagen en jaarwisseling gewenst.

vriendelijke groet,
    Thea en Jan de Vries