We komen bij de Main. - Reisverslag uit Miltenberg, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu We komen bij de Main. - Reisverslag uit Miltenberg, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

We komen bij de Main.

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

25 Juli 2016 | Duitsland, Miltenberg

Zoals inmiddels gewoon om 8 uur op de fiets. Gisteren fietsten we over een soort van hoogvlakte, vandaag een heel ander landschap, weer in een dal, het dal van de Tauber en we zien de eerste wijnvelden. Onderweg ontmoeten we een echtpaar dat al 3 maanden onderweg is. Zij zijn begonnen op de Griekse eilanden. We komen ook nog door Lauda, de woonplaats van Tijl Uilenspiegel. Het parkoers kent enkele korte klimmetjes van 10% en een langere klim van 7 km met aan het eind een paar honderd meter 12%. Met een fiets met bepakking bijna niet te doen. We eindigen met een bijtrapafdaling van bijna 20 km. Het was vandaag weer prima fietsweer, 25 graden, weinig wind, wel tegen uiteraard en halverwege een buitje, maar dat was met onze regencapes geen probleem. Het aantal campings is erg beperkt op dit deel van de route, zodat we pas na 110 km aankomen bij de camping. We zijn nu bij de Main in de plaats Miltenberg. De camping ligt mooi, direct aan de rivier. Morgen een kortere rit, waardoor we ook tijd hebben om morgenvroeg eerst Miltenberg even te bekijken.