We gaan verder langs de Tauber - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu We gaan verder langs de Tauber - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

We gaan verder langs de Tauber

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

24 Juli 2016 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Vanochtend weer om 8 uur op de fiets. Na 2 km de eerste stop, koffie. Daarna direct 2 zware klimmetjes. Ook de rest van de route vandaag was niet makkelijk, glooiend en tegen de wind in. Na 90 km kwamen we bij Rothenburg ob de Tauber. Rothenburg is 1 van de best bewaarde vestingsteden. Een grote stadsmuur, mooie toegangspoorten en veel oude gebouwen. De toegang tot de stad was een steil klimmetje. In de stad veel toeristen en opvallend veel Chinezen. In de stad de basiliek bekeken, daarna naar beneden naar de camping, waar we na 94 km aankwamen.
De hele dag prachtig fietsweer. Nu net terwijl wij een pilsje drinken een regenbui, maar het wordt al weer lichter, dus niet veel aan de hand, wij hebben een afdakje opgezocht. Straks uit eten.

• 24 Juli 2016 - 23:28

Berta En Jan:

Hallo Ria en Henry
    Jullie zijn in Rothenburg ob der Tauber hebben jullie ook in de winkel geweest met al die kerst artikelen tegenover het gemeente huis met de aparte tijd klok die elk uur edelen afbeeldingen ronddraaien
    groeten b en j