Als je de goede kant op fietst kom je vanzelf thui - Reisverslag uit Sattling, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu Als je de goede kant op fietst kom je vanzelf thui - Reisverslag uit Sattling, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

Als je de goede kant op fietst kom je vanzelf thui

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

19 Juli 2016 | Duitsland, Sattling

Vanohtend vroeg op, het is prachtig weer, onbewolkt en lekker warm. De route gaat over een gravel pad langs de Inn. Bijna helemaal recht, af en toe een hele flauwe bocht. De eerste 14 km zien we helemaal niemand. Na 18 km een Umleitung. Normaal trekken de we ons daar niets van aan, met de fiets kun je er meestal wel langs. Behalve de ene keer dat er een brug uit lag, dan lukt dat natuurlijk niet. Na 4 km zien we de reden van de Umleitung, de weg is opgebroken, wandelend kunnen wij er gewoon langs. 1 km verderop toch een brug volledig afgesloten met hekken voorzien van hangsloten. Dus toch maar een alternatieve route genomen, na 8 km zitten we weer op de route.
Na 28 km eindelijk een plaatsje en gelegenheid voor ontbijt met koffie en apfelstrudel. Na 45 km komen we6in Passau, tijd voor een vroege lunch. Vanaf hier nemen we de Limes route langs de Donau. Lekker van de wind af fietsen we Passau uit. Na 2 km zien we dat we naar het oosten fietsen, terwijl Nederland toch echt in het westen ligt. Omgedraaid en nog maar eens dwars door Passau. Daarna nog een paar keer een klein stukje verkeerd, het zit niet mee vandaag. Na 75 km een glaasje cola op het terras en na 87 km rijden we de camping in Nesslbach op. Bij de receptie is niemand, we mogen zelf een plekje uitzoeken, ze komen vanzelf een keer afrekenen. Straks een restaurant op zoeken.
Overigens fietsen in deze omgeving heel veel fietsers met bagage. Op de camping staan een stuk of 10 fietsers