We komen Duitsland in - Reisverslag uit Egglfing, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu We komen Duitsland in - Reisverslag uit Egglfing, Duitsland van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

We komen Duitsland in

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

18 Juli 2016 | Duitsland, Egglfing

Gisteravond lekker gegeten in het restaurant van de camping, met een fantastisch uitzicht over Salzburg. Vanochtend was het droog en een lekker temperatuur. We fietsen Salzburg uit via een erg drukke vierbaansweg, zonder fietspaden, niet echt prettig. Gelukkig ging de route al snel het binnenland in. Helaas wel direct een vrij lange en erg steile klim. Bovenaan de klim ontbijt. De route gaat verder over meestal rustige binnenwegen. Onderweg een kerkje uit 1478-1490 bekeken. Na 60 km komen we bij de Tauern fietsroute, die loopt langs de Inn en die gaan we volgen tot in Passau en vandaar de Limes route naar Nijmegen. Na 77 km steken we de Inn over en fietsen we onverwachts Duitsland in. Na 79 km komen we aan op de camping in Egglfing. 7 km verder dan verwacht, ergens zit een foutje in onze van te voren opgestelde kilometer administratie. Onderweg leek het weer soms dreigend naar onweer, we hebben zelfs enkele druppels regen gehad. Nu is het prachtig zonnig weer en lekker warm.
Nu eerst even naar de winkel om eten en drinken op te halen. Morgen via Passau richting Regensburg.

• 18 Juli 2016 - 20:49

Janny Withaar:

Ik werd even op het verkeerde been gezet, omdat ik al een vlaggetje bij Regensburg zag staan. Ik dacht, die gaan als de brandweer.
    Heb al verschillende plaatjes van de Limes route op internet gezien en die zagen er fantastisch uit.
    Geniet er maar mooi van!

groetjes Herman en Janny