We trekken de Alpen in - Reisverslag uit Gemona del Friuli, Italië van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu We trekken de Alpen in - Reisverslag uit Gemona del Friuli, Italië van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

We trekken de Alpen in

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

14 Juli 2016 | Italië, Gemona del Friuli

Gisteravond hebben we de hele avond onder de overkapping gezeten. vroeg naar bed, we waren allebei moe van de 100 km. Toen we net in bed lagen begon het weer te onweren en regenen. Later in de nacht werd het droog. Tegen de ochtend begon het opnieuw te regenen. Te slecht weer om op de fiets te stappen. Net toen we de moed voor vandaag hadden opgegeven werd het tegen half 11 droog. Rustig ontbeten, de tent droog laten worden en de boel ingepakt. Tegen 12 uur vertrokken we. We hoefden maar 45 km, maar continue een klein beetje omhoog. Niet erg fijn fietsen, je kunt beter een echte klim hebben en daarna ben vlak. We zaten nog maar net op de fiets of de zon begon weer te schijnen. Prima fietsweer niet te warm. Na 45 km kwamen we aan in Pontebba. We zitten hier al midden tussen de Dolomieten/Alpen op 560 meter hoogte. Omdat in deze omgeving geen campings zijn op zoek naar een B&B. Even langs bij de VVV. De deur was open,maar de VVV was dicht volgens de man binnen. Toen we zeiden dat we een B&B zochten werd hij ineens heel actief. Vermoedelijk zitten we nu in een B&B van een familielid van hem. De fietsen hebben we de trap opgesjouwd en staan nu in de gang. Straks een restaurantje opzoeken. Morgen fietsen we Oostenrijk in naar Villach. Volgens 2 Engelse fietsers, die vandaag vanaf Villach kwamen zijn verschillende delen van de route overstroomd. Zal morgen wel weer weg zijn.

• 14 Juli 2016 - 18:48

Tjark:

Volg ook dit jaar weer met veel belangstelling jullie belevenissen. Veel (fiets)plezier de komende dagen en geniet er van.

• 14 Juli 2016 - 21:53

Niek:

Eindelijk een echt bed. Let maar op dat jullie er niet teveel aan wennen...