Vezelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu Vezelay - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

Vezelay

Door: Ria Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

17 Juni 2015 | Frankrijk, Vézelay

Vezelay
De laatste week zien we elke keer Ron uit Dalen, onderweg en op de camping. Sinds een paar dagen ook Wouter uit Diepenveen en gisteravond (dinsdag) kwam ineens Peter uit Zuid Limburg op de camping. Hij fietst elke dag tot nu toe 120 a 130 km per dag. Ons gezelschap bevalt hem kennelijk want vanmiddag zien we hem weer op dezelfde camping bij Vezelay. Onze opmerking dat haast nergens goed voor is, heeft kennelijk geholpen.
Afgelopen nacht was het weer erg koud. Vanochtend scheen de zon echter weer volop. Prachtig weer, lekker warm en wederom een noordenwind, wind mee dus.
Eerst een paar klimmen, daarna over een jaagpad langs het Canal du Nivernais, mooie omgeving en we genieten onderweg. De laatste 15 km weer een paar heftige klimmetjes. Na 82 km zetten we de tent op bij Vezelay. Nog even naar de winkel voor ons eten. Vezelay ligt boven op een heuvel dus we beginnen morgen met een afdaling. Na ons komen Peter, Wouter en ook Ron ook weer aan op dezelfde camping, we zijn dus nu met zn vijfen. Over 96 km zijn we bij Nevers, wij slaan dan af om ook langs de Loire verder te fietsen naar het westen. De andere 3 gaan nog verder naar het zuiden. Misschien morgen nog op dezelfde camping en daarna niet meer. Morgen wordt het weer minder, bewolking en buien. Daarna wordt het weer beter. We zien wel hoe het morgen gaat.

• 17 Juni 2015 - 22:09

Else:

Wat een avontuur toch zo samen!! Ria wat een luxe met 4 mannen op vakantie!! Zorgen ze goed voor je ;-)

• 17 Juni 2015 - 22:21

Berta En Jan:

Wij staan klaar om over een paar uurtjes slapen te vertrekken wij wensen jullie
    nog veel fiets plezier en mooi weer wand nu kunnen wij jullie niet meer volgen
    maar over 11 dagen zijn wij er weer
    groeten berta en jan