Chalons en champagne - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu Chalons en champagne - Reisverslag uit Châlons-en-Champagne, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

Chalons en champagne

Door: Ria Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

14 Juni 2015 | Frankrijk, Châlons-en-Champagne

Zaterdag 13 juni
Vlak nadat we vrijdagavond naar bed gingen begon het te regenen. Het bleef een groot deel van de nacht regenen. S nachts om 4 uur ging het bewegingsalarm van de fiets ook nog even af. Gelukkig stopte het direct weer. Er was niets te zien. Kennelijk een storing door de regen. Tegen 8 uur werd het gelukkig weer droog. Even de Franse buienradar checken en dat zag er goed uit. Om half 10 op de fiets. Helaas een redelijk harde wind tegen en dat juist nu we een stuk tussen enorme graanvelden moeten fietsen. Geen enkele beschutting. Onderweg in een dorpje met 700 inwoners nog een gigantische basiliek bezichtigd. Op het terras daar tegenover allebei een cola gedronken. Kostte 7 euro, kennelijk moest van onze cola de restauratie van de basiliek mede worden bekostigd. De cola kostte bijna net zoveel als de camping in Chalons-en-champagne, waar we na 78 km de tent hebben opgezet. De camping kostte maar 8,20 euro. Bijzinder is het dat hoewel we in de champagne streek zitten we nog geen wijngaard gezien hebben. Nu aan de bbq en morgen(xondag) een rustdag.

• 14 Juni 2015 - 22:45

Berta Kers:

Hallo buurtjes
    Wij hebben een goed fiets wiekend gehad zonder regen als ik het goed heb
    gelezen dan is het daar niet zo best en moet je er wel wat voor doen.maar we wensen jullie
    hopelijk nog mooi weer toe en veel fiets plezier .
    groeten j en b

• 14 Juni 2015 - 22:45

Berta Kers:

Hallo buurtjes
    Wij hebben een goed fiets wiekend gehad zonder regen als ik het goed heb
    hopelijk nog mooi weer toe en veel fiets plezier .
    groeten j en b