De Jura verlaten - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu De Jura verlaten - Reisverslag uit Marnay, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

De Jura verlaten

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

16 Juni 2014 | Frankrijk, Marnay

Eindelijk weer fatsoenlijk wifi.
Inmiddels zijn we door de gorges van de Ain gefietst, over het plateau van deJura heen zijn we nu aangekomen in Marnay. De temperatuur is een stuk draaglijker geworden, tussen de 25 en 30 graden. Prima om in te fietsen. Helaas hebben we nog steeds noordenwind. De afgelopen 3 dagen zelfs windkracht 5. In de afdalingen hoefden we niet eens te remmen. Op het golvende vlakke land zonder beschutting haalden we nog amper 12 km per uur. Vandaag moesten we kiezen tussen 60 en 100 km omdat daar tussen geen campings zijn. Gezien de wind tegen is het 60 km geworden met nu een middag aan het zwembad.
Het echtpaar uit Arnhem dat bij ons in de bus zat en die we elke keer tegenkwamen hebben we sinds zaterdagochtend niet meer gezien. 20 minuten geleden kwamen ze weer de camping opgefietst. Gezellig elkaar weer tegen te komen en ervaringen uit te wisselen.
Inmiddels hebben we in totaal 718 km gefietst,waarvan 623 km op de terugweg. Nog 700 km tot Roermond.

• 16 Juni 2014 - 15:12

Pim:

Goed om te horen! Maar wat gaan jullie snel nog 'slechts' 700 km?!

• 16 Juni 2014 - 15:53

Ria En Henri Ten Brinke:

En dan nog 190 van Roermond naar huis, dus het duurt nog wel een week of 2

• 16 Juni 2014 - 18:08

Gerry B:

Vorig jaar juni ook de hele maand noordenwind. Jullie gaan inderdaad supersnel ondanks de harde tegenwind.
    Grote klasse!

• 16 Juni 2014 - 19:27

Berta En Jan:

Wind of geen wind jullie blijven door fietsen, erg knap hoor wat een inzet
    nog veel sterkte toegewenst en blijf de wind tebaast

• 16 Juni 2014 - 20:24

Herman En Janny:

Super leuk om nu al iedere keer iets over jullie belevenissen te lezen.
    De wind moet nu toch wel in de gaten krijgen dat hij jullie niet klein krijgt!
    Vandaag of morgen gaat hij er vast bij liggen.

• 16 Juni 2014 - 21:02

Marian En Lianne:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Ga zo door!
    Veel plezier en geniet er van.
    Groetjes uit Luttenberg