De zwaarste dag tot nu toe - Reisverslag uit Meyrieu-les-Étangs, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu De zwaarste dag tot nu toe - Reisverslag uit Meyrieu-les-Étangs, Frankrijk van Ria en Henri Brinke - WaarBenJij.nu

De zwaarste dag tot nu toe

Door: Ria en Henri

Blijf op de hoogte en volg Ria en Henri

12 Juni 2014 | Frankrijk, Meyrieu-les-Étangs

Vanochtend niet op de camping ontbeten maar pas na de eerste klimmetjes. Tot 45 km ging het prima, beetje warm 31 graden en wind tegen. De klimmetjes gingen soepel, dus niets aan de hand.
In het dorpje waar we op het terras wilden gaan zitten was het terras dicht. Gelukkig was het 5 voor twaalf en de winkel ging om 12 uur dicht. Snel cola en water gescoord. Bij het opdrinken kwam het echtpaar dat bij ons op de camping stond langs. Net te laat voor de winkel.
Hierna begon het klimmen pas echt. 2 km 10% en na een afdaling 400 meter 14%. Met een racefiets al zwaar met een normale fiets met bepakking eigenlijk niet te doen. Daarna kwamen we langs een etang, een Frans meertje. Verboden toegang maar met wat moeite de fietsen over de ketting gebeurd en vervolgens lunchen en een middagdutje aan het etang. Ria heeft nog in het etang gezwommen.
Na nog een tiental km staan we na 67 km fietsen nu in Meyrieu-les-etangs. Weer aan een meer waar we ook al in gezwommen hebben.
Morgen verlaten we de heuvels van de Drome en fietsen we het Rhonedal in. Minder heuvels maar hier in Frankrijk is niets vlak.

• 12 Juni 2014 - 19:00

Riahenri:

Hallo Ria en Henri
    Wij gaan morgenvroeg ook weg om te fietsen maar niet zoveel kilometers en over heuvels
    zoals jullie ??wij vragen ons af of julli niet tehard gaan,dan ben je er veel tevroeg weer.
    Maar ga zo door veel plezier
    Groeten B en J

• 12 Juni 2014 - 20:15

Enny:

Hoi H en R

Leuk om over jullie fietsbelevenissen in Franrijk te lezen!
    Ga zo door, ik wens jullie nog veel mooie fietsdagen tot aan de finish in Holten.
    Succes!